Friday, April 29, 2011

Minggu 18 (2-6/5/11)


Tarikh2/5/11 (Isnin)
CatatanCuti Umum: Hari Pekerja(1 Mei)



Tarikh3/5/11(Selasa)
Kelas4K8
CatatanMengawasi kelas peperiksaan (Bahasa Malaysia 2)




Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh3/5/11(Selasa)
Kelas6AK3
Tajuk
  1. Golongan Thakin
  2. Perjuangan pembebasan Burma.
Objektif
  1. Menganalisis perjuangan parti-parti politik dan nasionalis dalam perjuangan kemerdekaan semasa pendudukan Jepun dan setelah kemasukan semula British selepas Perang Dunia ke-2.
Kaedah/AktivitiMembuat penerangan dengan mengaitkan Parti Thakin dan parti-parti lain dalam perjuangan pembebasan Burma.
Kbkkmenganalisis
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
  2. bersemangat setia negara.
Konsep/Istilah
  1. Liga Anti-Pemisahan
  2. Pergerakan Fasis Itali dan German.
  3. Thakin
Sumber rujukan
  1. Pergerakan Fasis Itali dan German.
  2. Kemerdekaan Burma
RefleksiPelajar dapat menyatakan tarikh dan proses kemerdekaan Burma.


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh4/5/11(Rabu)
Kelas6AK3
TajukPerkembangan nasionalisme Filipina di bawah pemerintahan Sepanyol.

  • Latar belakang
  • Liga Filipina
Objektif
  1. Menjelaskan latar belakang gerakan nasionalisme di Filipina.
  2. Menghuraikan matlamat perjuangan Liga Filipina.
Kaedah/Aktiviti
  1. perbincangan
  2. sumbangsaran.
Kbkkmenjelaskan konsep
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
  2. bersemangat setia negara.
Konsep/IstilahPenentangan Apolinario.
Sumber rujukan
  1. Liga Filipina
  2. Jose Rizal
  3. Sejarah Filipina
RefleksiP&P berjalan lancar.


Tarikh4/5/11(Rabu)
Kelas4K8
CatatanMengawasi kelas peperiksaan (Bahasa Inggeris 2)


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh4/5/11(Rabu)
Kelas6AK1
Tajuk
  1. Golongan Thakin
  2. Perjuangan pembebasan Burma.
Objektif
  1. Menganalisis perjuangan parti-parti politik dan nasionalis dalam perjuangan kemerdekaan semasa pendudukan Jepun dan setelah kemasukan semula British selepas Perang Dunia ke-2.
Kaedah/AktivitiMembuat penerangan dengan mengaitkan Parti Thakin dan parti-parti lain dalam perjuangan pembebasan Burma.
Kbkkmenganalisis
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
  2. bersemangat setia negara.
Konsep/Istilah
  1. Liga Anti-Pemisahan
  2. Pergerakan Fasis Itali dan German.
  3. Thakin
Sumber rujukan
  1. Pergerakan Fasis Itali dan German.
  2. Kemerdekaan Burma
RefleksiPelajar dapat menyatakan tarikh dan proses kemerdekaan Burma.


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh5/5/10(Rabu)
Kelas6AK1
TajukPerkembangan nasionalisme Filipina di bawah pemerintahan Sepanyol.

  • Katipunan dan Revolusi di Filipina.
Objektif
  1. Menganalisis sebab-sebab Katipunan melancarkan revolusi di Filipina dan sebab-sebab kegagalannya menentang Sepanyol.
Kaedah/Aktiviti
  1. perbincangan
  2. sumbangsaran.
Kbkkmenjelaskan konsep
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
  2. bersemangat setia negara.
  3. sedia berkorban untuk negara.
Konsep/IstilahPenentangan Apolinario.
Sumber rujukan
  1. Katipunan
  2. Sejarah Filipina
RefleksiObjektif P&P tercapai.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh5/5/11(Khamis)
Kelas6AK1
TajukPerkembangan nasionalisme Filipina di bawah pemerintahan Sepanyol.

  • Latar belakang
  • Liga Filipina
Objektif
  1. Menjelaskan latar belakang gerakan nasionalisme di Filipina.
  2. Menghuraikan matlamat perjuangan Liga Filipina.
Kaedah/Aktiviti
  1. perbincangan
  2. sumbangsaran.
Kbkkmenjelaskan konsep
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
  2. bersemangat setia negara.
Konsep/IstilahPenentangan Apolinario.
Sumber rujukan
  1. Liga Filipina
  2. Jose Rizal
  3. Sejarah Filipina
RefleksiP&P berjalan lancar.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh6/5/11(Khamis)
Kelas6AK1 dan 6AK3
Tajuk
  1. Perkembangan nasionalisme Filipina di bawah pemerintahan Amerika Syarikat.
Objektif
  1. Menghuraikan proses tuntutan kemerdekaan rakyat Filipina semasa pendudukan Amerika Syarikat.
Kaedah/Aktiviti
  1. perbincangan
  2. sumbangsaran.
Kbkkmenjelaskan konsep
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
  2. ketekunan
Konsep/Istilah
  1. Kerajaan Sivil dan Tentera.
  2. Akta Tydings-Mc Duffie.
  3. Komanwel Filipina.
Sumber rujukan
  1. Akta Tydings-Mc Duffie.
  2. Sejarah Filipina
RefleksiPelajar dapat menjelaskan setiap konsep berkenaan.

No comments:

Post a Comment