Tarikh | 24/4/11 (Isnin) |
Catatan | Cuti Peristiwa:Easter Monday |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/4/11(Selasa) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 129-131. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan strategi Nabi Muhammad s.a.w dalam menghadapi tentangan orang Quraisy. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 25/4/11(Selasa) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dasar pro-Jepun dan nasionalisme anti-Cina oleh Perdana Menteri Pibul Songgram. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/4/11(Rabu) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 129-131. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab orang Islam dibenarkan berperang dan senarai peperangan yang telah berlaku dalam Islam. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 26/4/11(Rabu) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua(sambungan). |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dasar pro-Jepun dan nasionalisme anti-Cina oleh Perdana Menteri Pibul Songgram. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/4/11(Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme di Burma |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 29/4/11(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme di Burma |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud bagi setiap konsep. |
No comments:
Post a Comment