Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/8/10 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Pemulihan |
Tarikh | 23/8/10 (Isnin) |
Kelas | 5K8 |
Tajuk | Sejarah :Penjelajahan dan penerokaan. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menjelaskan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan kawasan dan benua yang menjadi sasaran penjelajahan dan penerokaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/8/10 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/8/10 (Isnin) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Pembentukan Malaysia 1963 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab Pembentukan Malaysia 1963 dan reaksi negara jiran seperti Indonesia, Filipina, dan Brunei . |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/8/10 (Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Langkah-langkah ke arah Pembentukan Malaysia 1963 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyusun proses-proses ke arah pembentukan Malaysia dan menyatakan sebab-sebab pemisahan Singapura dari Malaysia pada 9 Ogos 1965. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 25/8/10 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah | perubahan dari segi pentadbiran |
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 25/8/10 (Rabu) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Langkah-langkah ke arah Pembentukan Malaysia 1963 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyusun proses-proses ke arah pembentukan Malaysia dan menyatakan sebab-sebab pemisahan Singapura dari Malaysia pada 9 Ogos 1965. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 25/8/10 (Rabu) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 26/8/10 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 dan 6RK3 |
Tajuk | Sistem pemerintahan Malaysia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/8/10 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Sistem pemerintahan Malaysia (Kuasa pemerintahan) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep berkenaan kerana konsep yang sama turut dipelajari dalam subjek Pengajian Am. Pembentangan berjalan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/8/10 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
No comments:
Post a Comment