Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/7/10 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK4/5 |
Tajuk | Kegagalan Jepun menubuhkan kerajaan demokrasi berparlimen sebelum perang dunia ke-2. |
Objektif | Menjelaskan sebab-sebab Jepun gagal menubuhkan kerajaan demokrasi berparlimen sebelum perang dunia ke-2. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab pihak tentera lebih berkuasa daripada kerajaan sebelum perang dunia ke-2. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/7/10 (Isnin) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
Konsep/Istilah | Perjanjian Bijih Timah Antarabangsa. |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan harga bagi hasil komoditi utama tersebut. |
Mata pelajaran | Pemulihan |
Tarikh | 19/7/10 (Isnin) |
Kelas | 5K8 |
Tajuk | Sejarah : Penyebaran Islam di Asia Tenggara |
Objektif | Menyatakan faktor-faktor penyebaran Islam di Asia Tenggara. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menjelaskan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa faktor penyebaran Islam di Asia Tenggara. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/7/10 (Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
Konsep/Istilah | Perjanjian Bijih Timah Antarabangsa. |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan harga bagi hasil komoditi utama tersebut. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/7/10 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK4/5 |
Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
Objektif | Menganalisis perubahan dalam sistem pemerintahan, pembangunan sosial dan ekonomi di negara Asia sejurus selepas merdeka. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tema ini dengan tajuk-tajuk yang dipelajari sebelum ini. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/7/10 (Rabu) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan perusahaan getah serta membincangkan langkah-langkah mengatasi kejatuhan harga getah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/7/10 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan perusahaan getah serta membincangkan langkah-langkah mengatasi kejatuhan harga getah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/7/10 (Khamis) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem pendidikan. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mencirikan |
Nilai/Unsur patriotisme | kepentingan ilmu dalam kehidupan |
Konsep/Istilah | status quo |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri perbezaan antara setiap jenis sekolah berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/7/10 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
Objektif | Menganalisis dasar dan matlamat hubungan serantau dan antarabangsa oleh setiap negara Asia selepas merdeka. |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Silibus tingkatan 6 tamat. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/7/10 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem pendidikan. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mencirikan |
Nilai/Unsur patriotisme | kepentingan ilmu dalam kehidupan |
Konsep/Istilah | status quo |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri perbezaan antara setiap jenis sekolah berkenaan. |
No comments:
Post a Comment