Sunday, January 31, 2010

Minggu 5 (1/2/10 - 6/2/10)

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh1/2/10(Isnin)
Kelas6AK4/5
TajukPeperangan Inggeris-Myanmar I dan II.
Objektif
  1. mengkaji sebab-sebab peperangan
  2. menganalisis kesan-kesan peperangan dan isi-isi penting perjanjian berkenaan yang ternyata berat sebelah/ merugikan Myanmar.
Kaedah/AktivitiMenyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.
Kbkk
  1. membanding beza
  2. menganalisis
  3. memberi sebab musabab
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kebebasan
  2. keberanian
  3. kerjasama
Konsep/Istilah
  1. anarki
  2. monopoli diraja
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi..


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh1/2/10(Isnin)
Kelas6AK1
TajukPeperangan Inggeris-Myanmar I
Objektif
  1. mengkaji sebab-sebab peperangan
  2. menganalisis kesan-kesan peperangan dan isi-isi penting perjanjian berkenaan yang ternyata berat sebelah/ merugikan Myanmar.
Kaedah/AktivitiMenyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.
Kbkk
  1. membanding beza
  2. menganalisis
  3. memberi sebab musabab
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kebebasan
  2. keberanian
  3. kerjasama
Konsep/Istilah
  1. anarki
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh3/2/10(Rabu)
Kelas6AK4/5
TajukPeperangan Inggeris-Myanmar III
Objektif
  1. mengkaji sebab-sebab peperangan
  2. menganalisis kesan-kesan peperangan dan isi-isi penting perjanjian berkenaan yang ternyata berat sebelah/ merugikan Myanmar.
Kaedah/Aktiviti
  1. Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.
  2. membuat rangka nota bagi ketiga-tiga siri peperangan.
  3. membahagikan senarai raja yang terlibat dalam setiap peperangan yang berbeza.
Kbkk
  1. menganalisis
  2. memberi sebab
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kebebasan
  2. berdikari
  3. kerjasama
Konsep/IstilahIsu kasut
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan.


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh3/2/10(Rabu)
Kelas6AK1
TajukPeperangan Inggeris-Myanmar II.
Objektif
  1. mengkaji sebab-sebab peperangan
  2. menganalisis kesan-kesan peperangan dan isi-isi penting perjanjian berkenaan yang ternyata berat sebelah/ merugikan Myanmar.
Kaedah/AktivitiMenyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.
Kbkk
  1. membanding beza
  2. menganalisis
  3. memberi sebab musabab
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kebebasan
  2. keberanian
  3. kerjasama
Konsep/Istilah
  1. anarki
  2. monopoli diraja
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh5/2/10(Jumaat)
Kelas6AK1
TajukPeperangan Inggeris-Myanmar III
Objektif
  1. mengkaji sebab-sebab peperangan
  2. menganalisis kesan-kesan peperangan dan isi-isi penting perjanjian berkenaan yang ternyata berat sebelah/ merugikan Myanmar.
Kaedah/Aktiviti
  1. Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.
  2. membuat rangka nota bagi ketiga-tiga siri peperangan.
  3. membahagikan senarai raja yang terlibat dalam setiap peperangan yang berbeza.
Kbkk
  1. menganalisis
  2. memberi sebab
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kebebasan
  2. berdikari
  3. kerjasama
Konsep/IstilahIsu kasut
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi..


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh6/2/10 (Sabtu ganti-jadual Jumaat)
Kelas6AK1
TajukPerluasan kuasa asing di Siam
Objektifmenganalisis ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam.
Kaedah/Aktiviti
  1. kuliah
  2. perbincangan dan imbas kembali/mengaitkan dengan sukatan tingkatan 6 Rendah iaitu dalam tajuk berkaitan Negeri-negeri Melayu Utara.
Kbkk
  1. menganalisis
  2. menghubungkait.
Nilai/Unsur patriotisme
  1. berdikari
Konsep/Istilah
  1. hak wilayah asingan
  2. negeri naungan
  3. Peristiwa Paknam
RefleksiPelajar dapat menjelaskan ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam.


Catatan:
  1. Tiada P&P bagi hari Selasa dan khamis kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.

No comments:

Post a Comment