Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/1/10(Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 dan 6AK1 |
Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan. |
Objektif | menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/1/10(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan (sambungan). |
Objektif | menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/1/10 (Rabu) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Sistem ekonomi di Asia |
Objektif | menganalisa perubahan dalam sistem ekonomi tradisi yang lebih menumpukan aktiviti pertanian kepada aspek yang lebih luas dalam ekonomi moden iaitu turut melibatkan aktiviti perdagangan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia sebelum dan semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 22/1/10 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Sistem ekonomi di Asia |
Objektif | menganalisa perubahan dalam sistem ekonomi tradisi yang lebih menumpukan aktiviti pertanian kepada aspek yang lebih luas dalam ekonomi moden iaitu turut melibatkan aktiviti perdagangan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia sebelum dan semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
Catatan:
- Tiada P&P bagi hari Selasa dan khamis kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.
- Sekolah gantian pada hari sabtu (23/1/10) menggunakan jadual hari khamis.
- Guru terlibat dalam pengendalian Pertandingan Catur peringkat bahagian Samarahan di SMK. Serian (tuan rumah)
Tahniah. RPH yang lengkap dan teratur.
ReplyDelete