Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 15/8/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/8/11 (Isnin) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab Malayan Union diperkenalkan dan cara-cara penentangan oleh orang Melayu.Mereka juga dapat menyatakan ciri-ciri penting Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1948 serta membandingkannya dengan Malayan Union . |
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 16/8/11 (Selasa) |
Kelas | 6AK1
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/8/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. Pelajar dapat mengemukakan isi-isi penting dalam pembentangan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 17/8/11 (Rabu) |
Kelas | 6AK3
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/8/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri penting Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1948 serta membandingkannya dengan Malayan Union . |
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 18/8/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK1
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/8/11 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. Pelajar dapat mengemukakan isi-isi penting dalam pembentangan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 18/8/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK3
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 19/8/11 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Parti Komunis Malaya (PKM) dan Darurat |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan
| |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan mendapat kerjasama yang baik daripada pelajar lain. Mereka aktif bertanyakan soalan dan memberi pendapat. |
Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tarikh | 19/8/11 (Jumaat) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Objektif/Hasil Pembelajaran
| Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
Kaedah/Aktiviti |
|
Sumber rujukan | Buku teks m/s 96-97. |
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan Kad Raya mengikut Kreativiti masing-masing.
|
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph dengan kemas, lengkap dan menarik tepat pada masa yang ditetapkan.
ReplyDeleteKekalkan usaha murni ini.
Sabda nabi saw” Manusia yang paling baik ialah yang panjang umurnya dan baik pekerjaannya.”