Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 8/8/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah | Sistem Residen. |
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 8/8/11 (Isnin) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Kebangkitan nasionalisme.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Semangat cinta negara |
Konsep/Istilah | Pan-Islamisme |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan yang diadakan di makmal komputer berjalan lancar. Pelajar aktif melibatkan diri dalam sesi perbincangan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 9/8/11 (Selasa) |
Kelas | 6AK1
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 10/8/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
| |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab serangan Jepun dan kemenangannya di Tanah Melayu. |
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 10/8/11 (Rabu) |
Kelas | 6AK3
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 10/8/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
| |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab serangan Jepun dan kemenangannya di Tanah Melayu. |
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 11/8/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK3
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 11/8/11 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
| |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dasar pemerintahan dan kesan-kesan pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
Mata pelajaran | Sejarah 2
|
Tarikh | 11/8/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK1
|
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/8/11 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab Malayan Union diperkenalkan dan cara-cara penentangan oleh orang Melayu.
|
Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tarikh | 12/8/11 (Jumaat) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Tema 5 : MALAYSIA NEGARA BERDAULAT
|
Objektif/Hasil Pembelajaran
| Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
Kaedah/Aktiviti |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar saling bekerjasama mencari kata yang sama makna dalam pelbagai bahasa tempatan iaitu Bidayuh, Iban, Melayu dan Cina.Mereka juga seronok dan bersemangat semasa menyanyikan lagu Bahasa Jiwa Bangsa.
|
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph dengan kemas, lengkap dan menarik tepat pada masa yang ditetapkan.
ReplyDeleteKekalkan usaha murni ini.
Sabda nabi saw” Manusia yang paling baik ialah yang panjang umurnya dan baik pekerjaannya.”