Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/7/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/7/11 (Isnin) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Pembentukan Persekutuan 1896 |
Objektif | Menganalisa sebab-sebab penggabungan Negeri-negeri Melayu Bersekutu dan syarat-syaratnya. |
Kaedah/Aktiviti | Membuat lakaran rajah perbandingan antara konsep dalam Sistem Residen dengan Persekutuan 1896 |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan corak pentadbiran yang terdapat dalam Sistem Residen dengan Persekutuan 1896. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/7/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/7/11 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah | Persekutuan 1896 |
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/7/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Desentralisasi / pengagihan kuasa pusat (1920-1941) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. Setiap persoalan yang dikemukakan oleh pelajar dibincangkan bersama oleh pembentang, pelajar-pelajar lain dan guru. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/7/11 (Rabu) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/7/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Pembentukan Persekutuan 1896 |
Objektif | Menganalisa sebab-sebab penggabungan Negeri-negeri Melayu Bersekutu dan syarat-syaratnya. |
Kaedah/Aktiviti | Membuat lakaran rajah perbandingan antara konsep dalam Sistem Residen dengan Persekutuan 1896 |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan corak pentadbiran yang terdapat dalam Sistem Residen dengan Persekutuan 1896. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/7/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/7/11 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Desentralisasi / pengagihan kuasa pusat (1920-1941) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. Setiap persoalan yang dikemukakan oleh pelajar dibincangkan bersama oleh pembentang, pelajar-pelajar lain dan guru. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/7/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah | Persekutuan 1896 |
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/7/11 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perubahan pentadbiran di Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu, Sabah dan Sarawak. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membandingbeza |
Nilai/Unsur patriotisme | cinta kepada negara |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbandingan corak pentadbiran oleh keluarga Brooke di Sarawak dan oleh Syarikat Berpiagam Borneo Utara (SBBU) di Sabah serta oleh kerajaan Inggeris di negeri berkenaan dan di Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu. |
Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tarikh | 22/7/11 (Jumaat) |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Moral |
Objektif/Hasil Pembelajaran |
|
Kaedah/Aktiviti | Pelajar membuat aktiviti berkumpulan bagi menyiapkan kerja kursus. |
Sumber rujukan | Contoh Folio Pendidikan Moral |
Refleksi | Sebahagian pelajar berjaya menyiapkan kerja kursus.4 kumpulan telah menyiapkan dan menghantar kerja kursus berkenaan manakala 3 kumpulan lagi telah berjaya menyiapkan lebih 80% hasil kerja.Mereka berjanji akan menghantarnya pada minggu depan. |
Tahniah! Cikgu telah berjaya menulis satu RPH yang baik, terancang dan dikemaskinikan.
ReplyDelete