Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/6/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Nasionalisme China dan perkembangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain.Mereka juga dapat menyatakan faktor-faktor tercetusnya Revolusi China 1911. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/6/11 (Isnin) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Latar belakang dan campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Sistem penggiliran di Perak |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab berlakunya campurtangan Inggeris di Perak dan Selangor. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/6/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Pergerakan kemerdekaan India dan pembentukan Pakistan. |
Objektif | Menganalisis proses tuntutan kemerdekaan dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan tarikh kemerdekaan India dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 28/6/11 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Pentadbiran Yuan Shih Kai sebagai presiden Republik China. |
Objektif | Menerangkan corak pentadbiran kerajaan republik dan tindakan Yuan Shih Kai sebagai presiden kerajaan republik. |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Yuan Shih Kai yang membuktikannya sebagai pemerintah diktator. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 29/6/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
Konsep/Istilah | Perang Kelang |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab campurtangan Inggeris di negeri berkaitan dan menyebut nama Residen yang terlibat. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 29/6/11 (Rabu) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Nasionalisme China |
Objektif | Menganalisis latarbelakang kemunculan nasionalisme. |
Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 29/6/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Latar belakang dan campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Sistem penggiliran di Perak |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab berlakunya campurtangan Inggeris di Perak dan Selangor. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 30/6/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Nasionalisme China dan perkembangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain.Mereka juga dapat menyatakan faktor-faktor tercetusnya Revolusi China 1911. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 29/6/11 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
Konsep/Istilah | Perang Kelang |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab campurtangan Inggeris di negeri berkaitan dan menyenaraikan nama Residen yang terlibat. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 30/6/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Pentadbiran Yuan Shih Kai sebagai presiden Republik China. |
Objektif | Menerangkan corak pentadbiran kerajaan republik dan tindakan Yuan Shih Kai sebagai presiden kerajaan republik. |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Yuan Shih Kai yang membuktikannya sebagai pemerintah diktator. |
Tarikh | 1/7/11 (Jumaat) |
Catatan | Guru terlibat sebagai Urusetia bagi Kem Bersepadu Unit-unit Beruniform. Pelajar kelas 6RK1 disediakan tugasan menyiapkan nota,manakala bagi pelajar 4K2 mereka membuat perbincangan kerja kursus.Guru masuk ke kelas untuk memantau sahaja. |
No comments:
Post a Comment