Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/6/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme India (sambungan) |
Objektif | Menyatakan faktor-faktor timbulnya semangat nasionalisme berkaitan isu pemisahan Benggal, perkembangan nasionalisme orang Hindu dan Islam serta peranan Mahatma Gandhi. |
Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan setiap isu ke dalam perkembangan nasionalisme. |
Kbkk | Menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | P&P bagi 6AK1 selesai. Bagaimanapun, P&P bagi tingkatan 6AK3 ditunda ke hari berikutnya kerana sekolah mengadakan sambutan Hari Bapa.Justeru,pelajar dibenarkan pulang awal kerana waktu persekolahan bagi pelajar sesi pagi tamat pada jam 11.25 pagi. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/6/11 (Isnin) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | P&P selesai bagi bab 2. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/6/11 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Pergerakan kemerdekaan India dan pembentukan Pakistan. |
Objektif | Menganalisis proses tuntutan kemerdekaan dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan tarikh kemerdekaan India dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Tarikh | 22/6/11(Rabu) |
Catatan | Hari Permuafakatan Ibu bapa-Guru dan Ceramah Motivasi |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/6/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme India (sambungan) |
Objektif | Menyatakan faktor-faktor timbulnya semangat nasionalisme berkaitan isu pemisahan Benggal, perkembangan nasionalisme orang Hindu dan Islam serta peranan Mahatma Gandhi. |
Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan setiap isu ke dalam perkembangan nasionalisme. |
Kbkk | Menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan nasionalisme dan peranan Mahatma Gandhi. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/6/11 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | P&P selesai bagi bab 2. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/6/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Nasionalisme China |
Objektif | Menganalisis latarbelakang kemunculan nasionalisme. |
Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/6/11 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Latar belakang dan campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab perubahan dasar Inggeris daripada tidak campurtangan kepada campurtangan. |
Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tarikh | 24/6/11 (Jumaat) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
Kaedah/Aktiviti |
|
Sumber rujukan | Buku teks m/s 79- 89 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan contoh nilai dan amalan murni dalam pelbagai agama. |
No comments:
Post a Comment