Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 5/9/11 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 5/9/11 (Isnin) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Parti Komunis Malaya (PKM) dan Darurat |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan antara kawasan hitam dan putih,serta menjelaskan setiap konsep berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 6/9/11 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 7/9/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1957 |
Objektif | Menyusun proses-proses ke arah kemerdekaan PTM bermula daripada pengenalan Malayan Union 1946 sehingga pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) yang merdeka, 1957 |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Sistem Ahli |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Objektif P&P tercapai.Pelajar dapat menyusun proses-proses ke arah kemerdekaan PTM bermula daripada pengenalan Malayan Union 1946 sehingga pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) yang merdeka, 1957.Mereka juga dapat menyatakan isi kandungan utama Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) merdeka, 1957. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 7/9/11 (Rabu) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 7/9/11 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1957 |
Objektif | Menyusun proses-proses ke arah kemerdekaan PTM bermula daripada pengenalan Malayan Union 1946 sehingga merdeka, 1957. |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Sistem Ahli |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Objektif P&P tercapai.Pelajar dapat menyusun proses-proses ke arah kemerdekaan PTM bermula daripada pengenalan Malayan Union 1946 sehingga pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) yang merdeka, 1957. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 8/9/11 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 8/9/11 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1957. |
Objektif | Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) merdeka, 1957 |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Suruhanjaya Reid |
Sumber rujukan | |
Refleksi | Objektif P&P tercapai.Pelajar dapat menyatakan isi kandungan utama Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (PTM) merdeka, 1957 |
Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tarikh | 9/9/11 (Jumaat) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Tema 5 : MALAYSIA NEGARA BERDAULAT
|
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
Kaedah/Aktiviti |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar tekun membuat lakaran peta rumah-rumah ibadat pelbagai agama misalnya tokong Buddha, Gereja dan Masjid yang ada di tempat tinggal masing-masing iaitu di Daerah Serian. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 9/9/11 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Pembentukan Malaysia 1963 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab Pembentukan Malaysia 1963 dan reaksi negara jiran seperti Indonesia, Filipina, dan Brunei . |
No comments:
Post a Comment