Friday, November 4, 2011

Minggu 44 (31/10/11-4/11/11)

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh31/11/11 (Isnin)
Kelas6AK1 dan 6AK3
TajukPerbincangan Soalan/Jawapan peperiksaan Percubaan STPM Kedah 2011
ObjektifMenganalisis fakta penting bagi setiap topik.
Kaedah/Aktiviti
  1. Perbincangan berpandukan soalan percubaan STPM Kedah 2011
  2. Menganalisis taburan kekerapan soalan STPM sebenar
  3. Perbincangan contoh jawapan
  4. Mencatat nota
Kbkkmenganalisis
Nilai/Unsur patriotismeKerajinan
Konsep/Istilah
  1. perubahan institusi pemerintahan beraja
Sumber rujukan/
Fokus soalan
http://asiyahbanksoalan.blogspot.com/
RefleksiPelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh31/11/11 (Isnin)
Kelas6RK4/5
TajukUlangkaji Bab 10 hingga 16
ObjektifMenyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
Kaedah/Aktiviti
  1. kuiz berkumpulan
  2. Soalan ditanya oleh guru berdasarkan nombor yang terdapat pada kertas undi yang diambil oleh setiap kumpulan.
Kbkk
  1. menganalisis
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
Konsep/Istilah
  1. kertas putih
  2. jus soli
  3. kapitalisme
  4. darurat
  5. Akta
  6. Enakmen
  7. Ordinan
  8. DUN
  9. Free school
  10. Wisma Putra
RefleksiPengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh1/11/11 (Selasa)
Kelas6AK1
TajukPerbincangan Soalan/Jawapan peperiksaan Percubaan STPM Negeri Sembilan 2011
ObjektifMenganalisis fakta penting bagi setiap topik.
Kaedah/Aktiviti
  1. Perbincangan berpandukan soalan percubaan STPM Negeri Sembilan 2011
  2. Menganalisis taburan kekerapan soalan STPM sebenar
  3. Perbincangan contoh jawapan
  4. Mencatat nota
Kbkkmenganalisis
Nilai/Unsur patriotismeKerajinan
Konsep/Istilah
  1. struktur sosial masyarakat melayu
Sumber rujukan/
Fokus soalan
http://asiyahbanksoalan.blogspot.com/
RefleksiPelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.

Tarikh
2/11/11 (Rabu)
Catatan
Cuti Peristiwa: All Souls Day

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh3/11/11 (Khamis)
Kelas6AK1 dan 6AK3
TajukPerbincangan Soalan/Jawapan peperiksaan Percubaan STPM Negeri Sembilan 2011
ObjektifMenganalisis fakta penting bagi setiap topik.
Kaedah/Aktiviti
  1. Perbincangan berpandukan soalan percubaan STPM Negeri Sembilan 2011
  2. Menganalisis taburan kekerapan soalan STPM sebenar
  3. Perbincangan contoh jawapan
  4. Mencatat nota
Kbkkmenganalisis
Nilai/Unsur patriotismeKerajinan
Konsep/Istilah
  1. peranan golongan intelektual.
Sumber rujukan/
Fokus soalan
http://asiyahbanksoalan.blogspot.com/
RefleksiPelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh3/11/11 (Khamis)
Kelas6RK1
TajukUlangkaji Bab 13 hingga 14
ObjektifMenyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
Kaedah/Aktiviti
  1. kuiz berkumpulan
  2. Soalan ditanya oleh guru berdasarkan nombor yang terdapat pada kertas undi yang diambil oleh setiap kumpulan.
Kbkk
  1. menganalisis
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
Konsep/Istilah
  1. Akta
  2. Enakmen
  3. Ordinan
  4. DUN
RefleksiPengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh4/11/11 (Jumaat)
Kelas6RK1
TajukUlangkaji Bab 15 hingga 16
ObjektifMenyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
Kaedah/Aktiviti
  1. kuiz berkumpulan
  2. Soalan ditanya oleh guru berdasarkan nombor yang terdapat pada kertas undi yang diambil oleh setiap kumpulan.
Kbkk
  1. menganalisis
Nilai/Unsur patriotisme
  1. kerjasama
Konsep/Istilah
  1. Free school
  2. Wisma Putra
RefleksiPengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal.

Mata pelajaranPendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh4/11/11 (Jumaat)
Kelas4K2
TajukTema 6 : CABARAN MASA DEPAN
  • Pengguna yang rasional
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan sivik
  • Menghuraikan ciri-ciri pengguna yang rasional
  • Menerangkan hak dan tanggungjawab sebagai pengguna
  • Menjelaskan etika pengguna dan peniaga
  • Membincangkan kepentingan standard terhadap keselamatan pengguna, industri dan alam sekitar.
Kemahiran sivik
  • Membudayakan standard kepenggunaan dalam kehidupan seharian .
  • Mengamalkan sikap sebagai pengguna yang rasional
Nilai sivik
  • Peka tentang hak dan tanggungjawab sebagai pengguna yang rasional.
Kaedah/Aktiviti
  1. Meminta pandangan pelajar tentang perkara yang perlu diteliti sebelum membeli sesuatu barang.
  2. Membincangkan tindakan yang patut diambil sekiranya terbeli barangan yang telah tamat tarikh luput.
  3. Menyenaraikan ciri-ciri pengguna yang bijak.
Sumber rujukan
  1. Buku teks m/s 155-172.
RefleksiPelajar memberi pelbagai pendapat dan mencatatnya dalam buku nota.Tamat silibus tingkatan 4.

No comments:

Post a Comment