Tarikh | 20/9/10 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Pengajian Am 1 |
Tarikh | 20/9/10 (Isnin) |
Kelas | 5K8 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Bahasa Malaysia 2 |
Tarikh | 20/9/10 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Pengajian Am 2 |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/9/10 (Isnin) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif | Menganalisis dasar pelajaran sebelum merdeka di Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dasar pendidikan negara sebelum merdeka. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/9/10 (Selasa) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif | Menganalisis dasar pelajaran sebelum merdeka di Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dasar pendidikan negara sebelum merdeka. |
Tarikh | 22/9/10 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK4/5 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Sejarah 1 |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 22/9/10 (Rabu) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif | Menganalisis dasar pelajaran sebelum merdeka yang menjurus ke arah penyatuan sistem pendidikan bemula dengan pengenalan Penyata Barnes pada 1950 hingga Laporan Razak 1956/Ordinan Pelajaran 1957. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dasar pendidikan negara sebelum merdeka dan syor-syor penting yang terdapat dalam penyata pelajaran berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/9/10 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif | Menganalisis dasar pelajaran sebelum merdeka yang menjurus ke arah penyatuan sistem pendidikan bemula dengan pengenalan Penyata Barnes pada 1950 hingga Laporan Razak 1956/Ordinan Pelajaran 1957. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dasar pendidikan negara sebelum merdeka. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/9/10 (Khamis) |
Kelas | 6RK3 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan langkah-langkah kerajaan ke arah menyatukan sistem pendidikan kebangsaan selepas merdeka. |
Tarikh | 24/9/10 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan:Geografi 1 |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/9/10 (Jumaat) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan langkah-langkah kerajaan ke arah menyatukan sistem pendidikan kebangsaan selepas merdeka. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 25/9/10 (Sabtu ganti-Jadual Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan falsafah dan matlamat pendidikan negara serta mengaitkannya dengan strategi pendidikan bersepadu.. |
Pn, terima kasih kerana telah menghantar rph untuk disemak.
ReplyDeleteBlog puan kemas, lengkap dan menarik
Kekalkan usaha murni ini untuk kemajuan bangsa kita