Sunday, March 28, 2010

Minggu 13 (29/3/10-2/4/10)

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh29/3/10(Isnin)
Kelas6AK4/5
TajukPemberontakan Boxer, 1900
ObjektifMenganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer.
Kaedah/Aktiviti
  1. menghubungkait tajuk ini dengan kesan-kesan selepas Perjanjian yang termeterai dalam kedua-dua siri peperangan Candu.
  2. Merujuk laman web berkaitan Pemberontakan Boxer.
Kbkkmenghubungkait
Nilai/Unsur patriotismesedia berkorban demi menghalau penjajah
Konsep/Istilah
  1. I Ho Chuan
  2. Boxer.
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer.

Tarikh
29/3/10(Isnin)
Kelas
6AK1
CatatanUjian Tema 1

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh31/3/10(Rabu)
Kelas6AK1
TajukPemberontakan Boxer, 1900
ObjektifMenganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer.
Kaedah/Aktiviti
  1. menghubungkait tajuk ini dengan kesan-kesan selepas Perjanjian yang termeterai dalam kedua-dua siri peperangan Candu.
  2. Merujuk laman web berkaitan Pemberontakan Boxer.
Kbkkmenghubungkait
Nilai/Unsur patriotismesedia berkorban demi menghalau penjajah
Konsep/Istilah
  1. I Ho Chuan
  2. Boxer.
RefleksiPelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh31/3/10(Rabu)
Kelas6AK4/5
Tajuk
  1. Gerakan Pembaharuan Ching, 1901-1911
  2. Ujian Tema 1 (masa ke-2)
ObjektifMenilai pencapaian gerakan pemulihan yang dilakukan oleh Dinasti Ching/Manchu.
Kaedah/Aktiviti
  1. Menerangkan cara pelaksanaan dan pencapaian gerakan ini berbanding gerakan pemulihan yang dilakukan sebelum ini.
  2. Merujuk laman web berkaitan Gerakan Pembaharuan Ching, 1901-1911.
KbkkMembanding beza.
Nilai/Unsur patriotismesedia menerima perubahan demi kemajuan negara
Konsep/Istilahunsur-unsur pendidikan Barat
RefleksiPelajar dapat menyatakan cara pelaksanaan dan pencapaian gerakan ini berbanding gerakan pemulihan yang dilakukan sebelum ini.

Tarikh2/4/10(Jumaat)
CatatanCuti Umum: Good Friday

Catatan:

Tiada P&P bagi hari Selasa dan Khamis kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.
Guru hanya masuk ke kelas-kelas yang terdapat dalam jadual sit-in.

1 comment:

  1. Pn, t. kasih diatas penghantaran rph.
    Saya dapati ianya kemas dan lengkap.
    Diharap pelajar dapati menafaat daripada usaha baik pn.
    Sila kekalkan usaha baik ini.

    ReplyDelete