|
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 29/3/10(Isnin) |
Kelas | 6AK4/5
|
Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
Objektif | Menganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
Kaedah/Aktiviti | - menghubungkait tajuk ini dengan kesan-kesan selepas Perjanjian yang termeterai dalam kedua-dua siri peperangan Candu.
- Merujuk laman web berkaitan Pemberontakan Boxer.
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah |
Konsep/Istilah | - I Ho Chuan
- Boxer.
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
Tarikh
| 29/3/10(Isnin) |
Kelas
| 6AK1
|
Catatan | Ujian Tema 1
|
|
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 31/3/10(Rabu) |
Kelas | 6AK1
|
Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
Objektif | Menganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
Kaedah/Aktiviti | - menghubungkait tajuk ini dengan kesan-kesan selepas Perjanjian yang termeterai dalam kedua-dua siri peperangan Candu.
- Merujuk laman web berkaitan Pemberontakan Boxer.
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah |
Konsep/Istilah | - I Ho Chuan
- Boxer.
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
|
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 31/3/10(Rabu) |
Kelas | 6AK4/5
|
Tajuk | - Gerakan Pembaharuan Ching, 1901-1911
- Ujian Tema 1 (masa ke-2)
|
Objektif | Menilai pencapaian gerakan pemulihan yang dilakukan oleh Dinasti Ching/Manchu. |
Kaedah/Aktiviti | - Menerangkan cara pelaksanaan dan pencapaian gerakan ini berbanding gerakan pemulihan yang dilakukan sebelum ini.
- Merujuk laman web berkaitan Gerakan Pembaharuan Ching, 1901-1911.
|
Kbkk | Membanding beza. |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia menerima perubahan demi kemajuan negara |
Konsep/Istilah | unsur-unsur pendidikan Barat |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan cara pelaksanaan dan pencapaian gerakan ini berbanding gerakan pemulihan yang dilakukan sebelum ini. |
Tarikh | 2/4/10(Jumaat) |
Catatan | Cuti Umum: Good Friday |
Catatan:
Tiada P&P bagi hari Selasa dan Khamis kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.
Guru hanya masuk ke kelas-kelas yang terdapat dalam jadual
sit-in.
Pn, t. kasih diatas penghantaran rph.
ReplyDeleteSaya dapati ianya kemas dan lengkap.
Diharap pelajar dapati menafaat daripada usaha baik pn.
Sila kekalkan usaha baik ini.