| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 2/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Pemulihan |
| Tarikh | 2/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 5K8 |
| Tajuk | Sejarah :Zaman Gelap di Eropah |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan maklumat berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab Malayan Union diperkenalkan dan cara-cara penentangan oleh orang Melayu. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/8/10 (Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab Malayan Union diperkenalkan dan cara-cara penentangan oleh orang Melayu. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/8/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/8/10 (Rabu) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri penting Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1948. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 4/8/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | Institusi pemerintahan masyarakat tempatan |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 5/8/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 5/8/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. Pelajar dapat mengemukakan isi-isi penting dalam pembentangan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 6/8/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 6/8/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. Pelajar dapat mengemukakan isi-isi penting dalam pembentangan. |
No comments:
Post a Comment