| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 26/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
| Objektif | Menganalisis dasar dan matlamat hubungan serantau dan antarabangsa oleh setiap negara Asia selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran |
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Silibus tingkatan 6 tamat. |
| Mata pelajaran | Pemulihan |
| Tarikh | 26/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 5K8 |
| Tajuk | Sejarah :Penyebaran Islam di Mekah |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan sebab dan akibat. |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Kebangkitan nasionalisme. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Semangat cinta negara |
| Konsep/Istilah | Pan-Islamisme |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan yang diadakan di makmal komputer berjalan lancar. Pelajar aktif melibatkan diri dalam sesi perbincangan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 27/7/10 (Selasa) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Kebangkitan nasionalisme. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Semangat cinta negara |
| Konsep/Istilah | Pan-Islamisme |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan yang diadakan di makmal komputer berjalan lancar. Pelajar aktif melibatkan diri dalam sesi perbincangan. Bahan pembentangan di buat dalam power point yang menarik dan lengkap. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/7/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/7/10 (Rabu) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab serangan Jepun dan kemenangannya di Tanah Melayu. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/7/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 29/7/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab serangan Jepun dan kemenangannya di Tanah Melayu. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 29/7/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kesan-kesan penting pendudukan Jepun dan corak pentadbirannya yang zalim sehingga menimbulkan semangat nasionalisme terutamanya di kalangan penduduk tempatan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/7/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | Persekutuan 1896 |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/7/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Pendudukan Jepun di Tanah Melayu |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kesan-kesan penting pendudukan Jepun dan corak pentadbirannya yang zalim sehingga menimbulkan semangat nasionalisme terutamanya di kalangan penduduk tempatan. |
No comments:
Post a Comment