| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK4/5 |
| Tajuk | Kegagalan Jepun menubuhkan kerajaan demokrasi berparlimen sebelum perang dunia ke-2. |
| Objektif | Menjelaskan sebab-sebab Jepun gagal menubuhkan kerajaan demokrasi berparlimen sebelum perang dunia ke-2. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab pihak tentera lebih berkuasa daripada kerajaan sebelum perang dunia ke-2. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
| Konsep/Istilah | Perjanjian Bijih Timah Antarabangsa. |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan harga bagi hasil komoditi utama tersebut. |
| Mata pelajaran | Pemulihan |
| Tarikh | 19/7/10 (Isnin) |
| Kelas | 5K8 |
| Tajuk | Sejarah : Penyebaran Islam di Asia Tenggara |
| Objektif | Menyatakan faktor-faktor penyebaran Islam di Asia Tenggara. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa faktor penyebaran Islam di Asia Tenggara. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/7/10 (Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
| Konsep/Istilah | Perjanjian Bijih Timah Antarabangsa. |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan harga bagi hasil komoditi utama tersebut. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/7/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK4/5 |
| Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
| Objektif | Menganalisis perubahan dalam sistem pemerintahan, pembangunan sosial dan ekonomi di negara Asia sejurus selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tema ini dengan tajuk-tajuk yang dipelajari sebelum ini. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/7/10 (Rabu) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan perusahaan getah serta membincangkan langkah-langkah mengatasi kejatuhan harga getah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/7/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan perusahaan getah serta membincangkan langkah-langkah mengatasi kejatuhan harga getah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/7/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem pendidikan. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mencirikan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kepentingan ilmu dalam kehidupan |
| Konsep/Istilah | status quo |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri perbezaan antara setiap jenis sekolah berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/7/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
| Objektif | Menganalisis dasar dan matlamat hubungan serantau dan antarabangsa oleh setiap negara Asia selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran |
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Silibus tingkatan 6 tamat. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/7/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem pendidikan. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mencirikan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kepentingan ilmu dalam kehidupan |
| Konsep/Istilah | status quo |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri perbezaan antara setiap jenis sekolah berkenaan. |
No comments:
Post a Comment