| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/9/11 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: MUET /WRITING. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/9/11 (Isnin) |
| Kelas | 6AK3 |
| Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: MUET /LISTENING. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/9/11 (Isnin) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif | Menganalisis dasar pelajaran sebelum dan selepas merdeka yang menjurus ke arah penyatuan sistem pendidikan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dasar pendidikan negara sebelum dan selepas merdeka serta syor-syor penting yang terdapat dalam penyata pelajaran berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 27/9/11 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Atas. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/9/11 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Hubungan serantau dan antarabangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi pembentukan dasar luar Malaysia. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/9/11 (Rabu) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Atas. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/9/11 (Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif | Menganalisis dasar pelajaran sebelum dan selepas merdeka yang menjurus ke arah penyatuan sistem pendidikan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Pendidikan sebagai agen penyatuan masyarakat berbilang kaum. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dasar pendidikan negara sebelum dan selepas merdeka serta syor-syor penting yang terdapat dalam penyata pelajaran berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 29/9/11 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Asia |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | Kekuatan militer |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 29/9/11 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Hubungan serantau dan antarabangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi pembentukan dasar luar Malaysia. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/9/11 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Hubungan serantau dan antarabangsa
|
| Objektif | Menyatakan peranan dan faedah yang diperoleh Malaysia dalam pertubuhan tersebut. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan sebab-sebab kegagalan ASA dan MAPHILINDO serta mengaitkannya dengan isu penubuhan Malaysia.Pembentangan berjalan lancar. Tamat silibus Sejarah Malaysia/ 6 Rendah. |
| Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
| Tarikh | 30/9/11 (Jumaat) |
| Kelas | 4K2 |
| Tajuk | Tema 6 : CABARAN MASA DEPAN
|
| Objektif/Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar memberi pelbagai pendapat dan mencatatnya dalam buku nota. |
Aslkm Puan,
ReplyDeleteterima kasih sekali lagi kerana menjemput saya menyemak RPH ini. Saya berpuas hati dengan rph yang lengkap ini. teruskan usaha yang baik ini.