| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 19/9/11 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 19/9/11 (Isnin) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Sistem pemerintahan Malaysia (Kuasa pemerintahan) |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep berkenaan kerana konsep yang sama turut dipelajari dalam subjek Pengajian Am. Pembentangan berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 20/9/11 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Pengajian Am 2 |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 21/9/11 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 21/9/11 (Rabu) |
| Kelas | 6AK3 |
| Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 21/9/11 (Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Sistem pemerintahan Malaysia (Kuasa pemerintahan) |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep berkenaan kerana konsep yang sama turut dipelajari dalam subjek Pengajian Am. Pembentangan berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 22/9/11 (Khamis) |
| Kelas | 6AK3 |
| Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Sejarah 2 |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 22/9/11 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 23/9/11 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
| Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
| Tarikh | 23/9/11 (Jumaat) |
| Kelas | 4K2 |
| Tajuk | Tema 5 : MALAYSIA NEGARA BERDAULAT
|
| Objektif/Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
| Kaedah/Aktiviti |
-Menyatakan 3 hak asasi sebagai warganegara. -Menjelaskan 2 hak istemewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak serta kepentingannya. |
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar aktif memberikan pelbagai pendapat. |
No comments:
Post a Comment