| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 25/1/11(Selasa) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Sistem ekonomi di Asia |
| Objektif | menganalisa perubahan dalam sistem ekonomi tradisi yang lebih menumpukan aktiviti pertanian kepada aspek yang lebih luas dalam ekonomi moden iaitu turut melibatkan aktiviti perdagangan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/1/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membanding beza |
| Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah | isolasi |
| Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di Siam, Vietnam, China dan Jepun. |
| Mata pelajaran | Pemulihan BM |
| Tarikh | 26/1/11(Rabu) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Pelajar kumpulan sederhana :
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan maksud perkataan . |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar sederhana selesai menyalin semua nota dan menjawab soalan yang disediakan dengan tepat, manakala pelajar lemah dapat mengeja sebahagian daripada perkataan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 27/1/11(Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing. |
| Mata pelajaran | Pemulihan BM |
| Tarikh | 28/1/11(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Pelajar kumpulan sederhana :
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan maksud perkataan . |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar kumpulan sederhana selesai menyalin semua nota dan dapat memadankan penggunaan Kata Sendi yang sesuai, manakala pelajar lemah dapat mengeja sebahagian daripada perkataan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/1/11(Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing. |
Catatan:
- Tiada P&P bagi hari Isnin kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.
No comments:
Post a Comment