| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/2/10(Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I dan II. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/2/10(Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 3/2/10(Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Isu kasut |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 3/2/10(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar II. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 5/2/10(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Isu kasut |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 6/2/10 (Sabtu ganti-jadual Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Perluasan kuasa asing di Siam |
| Objektif | menganalisis ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam. |
Catatan:
- Tiada P&P bagi hari Selasa dan khamis kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.
No comments:
Post a Comment