| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 25/1/10(Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membanding beza |
| Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah | isolasi |
| Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di Siam, Vietnam, China dan Jepun. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 25/1/10(Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membanding beza |
| Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah | isolasi |
| Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di Siam dan Vietnam. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 27/1/10(Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing. Pelajar juga dapat mencirikan dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 27/1/10(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka (sambungan). |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membanding beza |
| Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah | isolasi |
| Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di China dan Jepun. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 29/1/10(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing. Pelajar juga dapat mencirikan dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia. |
Catatan:
- Tiada P&P bagi hari Selasa dan khamis kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.
Tahniah! RPH yang lengkap dan teratur.
ReplyDelete