| Tarikh
| 1/8/11 (Isnin) |
| Catatan
| Cuti Ganti
|
| Mata pelajaran | Sejarah 2
|
| Tarikh | 2/8/11 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/8/11 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem pendidikan. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mencirikan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kepentingan ilmu dalam kehidupan |
| Konsep/Istilah | status quo |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri perbezaan antara setiap jenis sekolah berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2
|
| Tarikh | 3/8/11 (Rabu) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/8/11 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem pendidikan. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mencirikan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kepentingan ilmu dalam kehidupan |
| Konsep/Istilah | status quo |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri perbezaan antara setiap jenis sekolah berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2
|
| Tarikh | 4/8/11 (Khamis) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
| Mata pelajaran | Sejarah 2
|
| Tarikh | 4/8/11 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/
Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan.
|
| Mata pelajaran | Sejarah 2
|
| Tarikh | 5/8/11 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Kebangkitan nasionalisme.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Semangat cinta negara |
| Konsep/Istilah | Pan-Islamisme |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan yang diadakan berjalan lancar. Pelajar aktif melibatkan diri dalam sesi perbincangan. |
| Mata pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
| Tarikh | 5/8/11 (Jumaat) |
| Kelas | 4K2 |
| Tajuk | Tema 5 : MALAYSIA NEGARA BERDAULAT
|
| Objektif/Hasil Pembelajaran
| Pengetahuan sivik
|
Kemahiran sivik
| |
Nilai sivik
| |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat pembentangan dalam pelbagai bentuk iaitu forum,membaca berita,lakonan,nyanyian dan sebagainya. Pembentangan mereka agak menarik dan ada kerjasama antara ahli kumpulan.
|
No comments:
Post a Comment