| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/6/11(Isnin) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilalah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perjanjian berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 13/6/11(Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 158-161. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh sumbangan Kerajaan Bani Abbasiyah |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/6/11(Selasa) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilalah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perjanjian berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 14/6/11(Selasa) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 158-161. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa fakta berkaitan asal-usul terbentuknya Kerajaan Turki Othmaniyah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/6/11(Selasa) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji: Perbincangan jawapan bagi Peperiksaan Semester 1 |
| Objektif | Menganalisis fakta-fakta penting mengikut kehendak soalan. |
| Kaedah/Aktiviti | perbincangan |
| Kbkk | Menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan fakta-fakta berkaitan dengan merujuk bahan berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/6/11(Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi masyarakat
|
| Objektif | Menjelaskan faktor-faktor dan latar belakang British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara daripada Siam. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | P&P selesai bagi faktor-faktor British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara daripada Siam |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/6/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Nasionalisme India |
| Objektif | Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme dan latar belakang kebangkitannya. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/6/11(Rabu) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 158-161. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan contoh sumbangan Kerajaan Turki Othmaniyah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/6/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji: Perbincangan jawapan bagi Peperiksaan Semester 1 |
| Objektif | Menganalisis fakta-fakta penting mengikut kehendak soalan. |
| Kaedah/Aktiviti | perbincangan |
| Kbkk | Menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan fakta-fakta berkaitan dengan merujuk bahan berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 16/6/11 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Nasionalisme India |
| Objektif | Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme dan latar belakang kebangkitannya. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 16/6/11 (Khamis) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi masyarakat
|
| Objektif | Menjelaskan faktor-faktor dan latar belakang British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara daripada Siam. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | P&P selesai bagi faktor-faktor British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara daripada Siam. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 17/6/11 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme India |
| Objektif | Menyatakan faktor-faktor timbulnya semangat nasionalisme berkaitan isu pemisahan Benggal, perkembangan nasionalisme orang Hindu dan Islam serta peranan Mahatma Gandhi. |
| Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan setiap isu ke dalam perkembangan nasionalisme. |
| Kbkk | Menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor berkaitan isu pemisahan Benggal, perkembangan nasionalisme orangHindu dan Islam . |
Cikgu,
ReplyDeleteRPH anda lengkap dan kemaskini.
TQ atas usaha gigih anda.