| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/4/11(Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
| Refleksi | Sebahagian pelajar dapat menyatakan cara-cara masyarakat Arab di Mekah menentang penyebaran Islam. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/4/11(Selasa) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Nabi Muhammad s.a.w. dalam menghadapi tentangan hebat masyarakat Arab di Mekah terhadap penyebaran Islam. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/4/11(Selasa) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud setiap konsep . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/4/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab berlakunya pembahagian dalam gerakan nasionalisme. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 13/4/11(Rabu) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 118 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud Madinah dan menyenaraikan tiga golongan penduduk di Madinah sebelum kedatangan nabi Muhammad. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/4/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud setiap konsep . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/4/11(Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | perpaduan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab berlakunya pembahagian dalam gerakan nasionalisme. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/4/11(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | bersemangat setia negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyusun langkah-langkah pencapaian kemerdekaan Indonesia dan menjelaskan peranan Jepun dalam kebangkitan gerakan nasionalisme Indonesia. |
RPH kemas kini.
ReplyDeleteUsaha yang baik, teruskan.
htchong