| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 28/3/11(Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 88-94. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kerajaan awal di Asia Tenggara dalam aspek kesenian dan kesusasteraan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 29/3/11(Selasa) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
| Objektif | Menganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 29/3/11(Selasa) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 98-102. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa ciri masyarakat Arab Jahiliyah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/3/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Menilai pencapaian gerakan pemulihan yang dilakukan oleh Dinasti Ching/Manchu. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Membanding beza. |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia menerima perubahan demi kemajuan negara |
| Konsep/Istilah | unsur-unsur pendidikan Barat |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan cara pelaksanaan dan pencapaian gerakan ini berbanding gerakan pemulihan yang dilakukan sebelum ini. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 31/3/11(Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Membanding beza. |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia menerima perubahan demi kemajuan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang dan sebab-sebab kejatuhan Kesyogunan Tokugawa yang membawa kepada usaha pemodenan oleh Maharaja Meiji serta membandingkan kejayaan pencapaian gerakan pemodenan antara yang dijalankan oleh negara China dan Jepun. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/4/11(Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Membanding beza. |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia menerima perubahan demi kemajuan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang dan sebab-sebab kejatuhan Kesyogunan Tokugawa yang membawa kepada usaha pemodenan oleh Maharaja Meiji serta membandingkan kejayaan pencapaian gerakan pemodenan antara yang dijalankan oleh negara China dan Jepun. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/4/11(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 102-105. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud Tahun Gajah dan menamakan siapakah datuk kepada Nabi Muhammad s.a.w. |
No comments:
Post a Comment