| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 8/2/11(Selasa) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Imperialisme Belanda di Indonesia |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat mencirikan dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia. |
| Mata pelajaran | Pemulihan BM |
| Tarikh | 8/2/11(Selasa) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Pelajar kumpulan sederhana :
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan maksud perkataan . |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar kumpulan sederhana selesai menyalin semua nota dan dapat memadankan penggunaan Kata Hubung yang sesuai, manakala pelajar lemah dapat mengeja sebahagian daripada perkataan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 9/2/11(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I dan II |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 10/2/11(Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Isu kasut |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.Pelajar juga dapat menyenaraikan raja yang berlainan bagi setiap siri peperangan yang berbeza. |
| Mata pelajaran | Pemulihan BM |
| Tarikh | 11/2/11(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Pelajar kumpulan sederhana :
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan maksud perkataan . |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar kumpulan sederhana selesai menyalin semua nota dan dapat memadankan penggunaan perkataan yang sesuai dengan ayat berkenaan, manakala pelajar lemah dapat mengeja dan menyebut sebahagian daripada perkataan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/2/11(Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Isu kasut |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.Pelajar juga dapat menyenaraikan raja yang berlainan bagi setiap siri peperangan yang berbeza. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/2/11 (Sabtu ganti-jadual Selasa) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Perluasan kuasa asing di Siam |
| Objektif | menganalisis ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam. |
Catatan: Tiada P&P bagi hari Isnin kerana pelajar 6 Rendah belum mendaftar.Guru hanya masuk ke kelas tertentu untuk sit-in pada hari tersebut.
No comments:
Post a Comment