| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/10/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Perbincangan Soalan/Jawapan peperiksaan Percubaan STPM |
| Objektif | Menganalisis fakta penting bagi setiap topik. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/10/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1. |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Asia |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | dasar buka/tutup pintu |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/10/10 (Isnin) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Bab 3 hingga 9 |
| Objektif | Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/10/10 (Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Bab 3 hingga 9 |
| Objektif | Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/10/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Asia |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | dasar buka/tutup pintu |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/10/10 (Rabu) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Bab 10 hingga 16 |
| Objektif | Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal. Keseluruhan kuiz dimenangi oleh kumpulan yang diketuai oleh Azmat. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/10/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Asia |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | dasar buka/tutup pintu |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/10/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 dan 6RK3 |
| Tajuk | Teknik menjawab soalan . |
| Objektif | Menyatakan cara-cara menjawab soalan bagi bentuk soalan berlainan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri berlainan teknik menjawab bagi setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/10/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Asia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Asia |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | dasar buka/tutup pintu |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/10/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Bab 10-16 |
| Objektif | Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Walaubagaimanapun, keadaan kelas adalah terkawal. Keseluruhan kuiz dimenangi oleh kumpulan yang diketuai oleh Tasha. |
ASLKM Puan,
ReplyDeleteTQVM kerana menghantar RPH Minggu ke 41. Puan telah memenuhi syarat dan apa yang dikehendaki. Selamat maju jaya.