| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Pemulihan |
| Tarikh | 30/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 5K8 |
| Tajuk | Sejarah :Revolusi Pertanian |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan bidang pertanian. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/8/10 (Isnin) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Sistem pemerintahan Malaysia (Kuasa pemerintahan) |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep berkenaan kerana konsep yang sama turut dipelajari dalam subjek Pengajian Am. Pembentangan berjalan lancar. |
| Tarikh | 31 Ogos 2010 |
| Catatan | Cuti Umum sempena sambutan Ulang tahun kemerdekaan kali ke-53. Tema: Satu Malaysia Menjana Transformasi |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/9/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/9/10 (Rabu) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/9/10 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah | UMNO |
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 2/9/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 2/9/10 (Khamis) |
| Kelas | 6RK3 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 3/9/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan/ Fokus soalan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat catatan contoh jawapan lengkap soalan berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 3/9/10 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Perkembangan ekonomi dan sosial
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | kemajuan ekonomi menjamin kemakmuran negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan matlamat dan strategi pembangunan ekonomi berkenaan serta menyenaraikan agensi yang terlibat dan peranannya . |
Your RPH is clear, precise, comprehensible and up-to-date. By the way, your blog is great. - GK TV.
ReplyDelete